Otevřít

Infografika: Jak si vedou e-shopy v době koronavirové - duben 2020

Meziroční srovnání obratů našich e-shopů

11. květen 2020

Další měsíc krize způsobené COVID-19 je za námi. Podívejte se, jak se změnily obraty e-shopů, které běží na platformě oXyShopu za duben 2020 vs. 2019 v jednotlivých kategoriích. Kterým se i přes krizi daří růst? A které se potýkají s problémy? Odpovědi najdete v naší infografice.

Meziroční srovnání tržeb v e-commerce

srovnani-obratu-duben
srovnani-obratu-duben

Duben byl druhým měsícem plným vládních restrikcí a omezení. Jak si e-commerce trh vedl v tomto období? Oproti březnu se meziroční růst mírně snížil. Celkově tak e-shopy běžící na naší platformě meziročně za duben navýšily obrat o 30 %, což je o 7 % méně než v březnu. Pomyslnou první příčku v rámci kategorií si stále drží segment potravin, výrazný propad eviduje kategorie drogerie a léčiva.

Potraviny stále na vrcholu

potraviny-duben
potraviny-duben

I v dubnu mají potraviny nejvyšší meziroční růst, který činí 83 %. Ovšem v porovnání s minulým měsícem dochází k propadu tržeb o téměř 24 % a trend je mírně klesající. S postupným uvolňováním vládních nařízení dochází v kategorie potravin ke snížení zájmu jejich nákupu online.

Stavebnictví ani v krizi nemá o tržby nouzi

stavebniny-duben
stavebniny-duben

Dům, zahrada, rekonstrukce a další nedají oboru stavebnictví ani v krizi spát. Ba naopak. Pěkné počasí, více volného času a nemožnost vycestovat drží Čechy doma, na zahradě či na chatě. Drobné úpravy, opravy, vylepšení a rekonstrukce lákají mnoho lidí. A stavebnictví tak má o tržby postaráno - meziroční růst za duben se i díky krizi vyhoupl na 65 % a oproti březnu zaznamenal růst o 28 %.

Rodina a koníčky jsou stále in

hobby-duben
hobby-duben

Koníčků a zálib není nikdy dost, a tak i kategorie hobby za duben meziročně vyrostla o 60 %. V porovnání s předchozím měsícem jsou tržby o 11 % vyšší.

Propad měsíce postihl drogerii a léčiva

drogerie-duben2
drogerie-duben2

Klesající trend, který jsme zaznamenali již v druhé polovině března, pokračoval i v dubnu. Lidé se dostatečně zásobili veškerými potřebnými produkty pro zdraví a krásu a zaměřili se na investice do jiných kategorií. To vedlo k propadu tržeb, který je meziročně o 37 % nižší, nicméně z grafu je vidět, že trend v druhé polovině dubna opět začal mírně stoupat.

Infografika ke stáhnutí

Přemýšlíte o vstupu do e-commerce?

Pomůžeme vám vybrat správnou cestu do online světa a být v něm dlouhodobě úspěšní

Chci úspěšný e-shop