Otevřít

E-shopy provozované našimi kolegy: obrazy malíře Jiřího Bělohlávka

Pronajímaný e-shop našeho obchodníka Martina Kafky

2. červen 2020

Provozování svého e-shopu pomáhá kolegům mít ten správný vhled a pochopení pro potřeby našich klientů. Vědí, s čím se nejčastěji potýkají a v jaké oblasti potřebují pomoci. Své zkušenosti z provozování e-shopu využívá pro svou práci i náš obchodník Martin. Proč se rozhodl prodávat obrazy malíře Jiřího Bělohlávka? A co při prodeji považuje za klíčové?

jiří bělohlávek
jiří bělohlávek

Jaký e-shop provozuješ?

  • Můj e-shop je zaměřený na moderním umění, konkrétně obrazy, které vyjadřují pocity a nálady malíře, zachycují nějaký prožitek. Malíř Jiří Bělohlávek, jehož obrazy najdete na e-shopu, vystavuje obrazy v několika destinacích včetně galerie v New Yorku. E-shop vnímám jako možnost, jak jeho obrazy prodat mimo klasické galerie. Chci tímto způsobem dostat jeho obrazy do povědomí veřejnosti.
kafkavyska
kafkavyska

Jak dlouho e-shop provozuješ?

  • Je to relativně nová věc, zhruba půl roku.

Jak vznikl nápad udělat e-shop?

  • Poptal mě syn malíře, kamarád ze střední školy. Jeho nápad na projekt se mi líbil, a tak jsem se rozhodl ho podpořit. E-shop mám nyní pod palcem já, ovšem na celkový business se soustředíme spolu.

Jaké byly začátky?

  • Jelikož už dříve Jiří zveřejňoval své obrazy na Facebooku, použili jsme tyto fotografie jako zdroj. Základem byly kvalitní fotografie, které pořídila spřátelená agentura. Obrazy jsou označené čísly namísto názvů, nechtěl je pojmenovávat, aby si v nich každý mohl najít a představit svoje.

Na co kladeš největší důraz?

  • Nejdůležitější pro prodávajícího je, jestli je jisté, že si zboží najde své publikum. Což je problematické u zboží jako je elektronika či kosmetika, které je širokopásmové. Je třeba přinést na trh přidanou hodnotu, důležitý je i servis. Co klient dostane navíc oproti jiným, čím tě prodejce překvapí.
Martin prezentuje
Martin prezentuje
Martin se svým synem
Martin se svým synem
  • E-shopů je spousta, je třeba mít správně zpracované procesy na pozadí, např. mít připravený scénář pro růst e-shopu. Jinak bude růst vykoupený vysokými náklady. Příklad z praxe, jeden klient měl kvalitní e-shop, ale při zvýšené poptávce nestíhal vykrýt vydání zboží do 3 dnů, což přineslo mnoho negativních recenzí.

Jaké formy propagace používáš?

  • Umění je trošičku specifické. Mám nastavené nějaké PPC kampaně, exportní feed do Biano. Nechci ale jít cestou Heureky apod., protože obrazy jsou prémiový produkt. Spíše je propaguji přes Facebook nebo přes komunitu. Cíl je nejen oslovit širokou veřejnost, ale také to, aby byli galeristé schopní najít tyto obrazy online.

Co tě na tom baví?

  • Já osobně chci pomoci přátelům a blízkým v provozování e-shopu, ve kterém vidím smysl.

Co bys poradil ostatním, kteří chtějí mít e-shop?

  • Mít správnou cílovku a produkt. Na začátku si vyhradit alespoň 2 hodiny denně na úpravy, jednání s dopravci apod. Tím, že se vybuduje e-shop, práce na pozadí začíná, ne končí. Je nutné analyzovat konkurenci. Udělat si cíl na 3 roky dopředu a tím si najít cestu. Český trh je poměrně přeplněný. Otázka je, kam dál? Odpověď je do zahraničí. Zvolit správnou zemi a růst tam. Nemyslím tím Slovensko, ale například střední a východní Evropu. Zvolit ve vybrané lokalitě partnera, který mi pomůže vybrat dopravce, správně nastavit cenotvorbu atd. Dále je také potřeba zvolit věci jako kdo bude řešit objednávky, v jakém jazyce, jakým způsobem bude produkt propagován apod.
DSC_0283
DSC_0283