Proč zákazníci nedokončí nákup na e-shopu

Určitě znáte ten pocit, kdy zákazník přijde na váš e-shop, vloží produkt do košíku, ale z nějakého důvodu již nákup nedokončí. Proč tomu tak je? A co s tím můžete dělat?

10 důvodů, proč zákazníci nedokončí nákup

Graf
Graf

Důvody ukončení nákupního procesu, zdroj: Statista.com

Co dělat, abyste nepřišli o zákazníky?

Neočekávané náklady

Informujte své zákazníky co nejdříve o tom, kolik produkt stojí, a to včetně dopravy. Také se ujistěte, že využíváte dopravce, který je spolehlivý a za své služby si účtuje přiměřenou částku.

Brouzdání po internetu jen tak

Říkáte si, že s takovým uživatelem se nedá nic dělat? Opak je pravdou! Proměňte potenciálního kupujícího na zákazníka, a to například pomocí remarketingu nebo e-mail marketingu, kterými mu nedokončený nákup připomenete.

opuštěný košík
opuštěný košík
 

Nižší konkurenční cena

Zde záleží, jaká je vaše cenová strategie a jaké zboží prodáváte. Jedná se o typické spotřební zboží? Pak je dobré přizpůsobit svou cenovou politiku konkurenci. Prodáváte luxusní zboží? Cenu klidně zvyšte. Musíte ale zákazníkům odůvodnit, proč by si i za vyšší cenu měli koupit právě vaše zboží.

Navigace e-shopu je příliš komplikovaná

Klíčem k úspěchu je nechat navigaci co nejjednodušší a takovou, aby odpovídala zákazníkově očekávání. Doporučujeme v navigaci vypsat hlavní kategorie produktů, výjimečně pak kategorii „novinky“, „výprodej“ či „nejprodávanější/nejoblíbenější zboží“.

Dlouhý nákupní proces

Trvá projít vaším nákupním procesem příliš dlouho? Zkuste jeden z našich tipů:

  • Umožněte zákazníkům nakoupit bez nutnosti registrace
  • Požadujte po nich co nejméně informací
  • Zobrazujte viditelně dostupnost zboží a datum doručení
  • Pokud máte možnost předvyplnit část informací v nákupním formuláři, udělejte to
  • Přehledný a intuitivní nákupní košík je základem úspěchu
  • Pokud nabízíte od určité částky možnost dopravy zdarma, zobrazte zákazníkům, kolik jim ještě do dopravy zdarma chybí
decodoma
decodoma
 

Zdlouhavý proces bezpečnostního ověření platby

Ověření platby je v dnešní době nutnost, ovšem je dobré ani tento proces neprodlužovat, než je nezbytně nutné. Každá platební brána ale k ověřování přistupuje individuálně, proto doporučujeme kontaktovat přímo vašeho poskytovatele a zeptat se na možnosti přímo zdroje.

Obavy, zda je bezpečné platit na e-shopu kartou

Aby zákazníci měli ve váš e-shop co největší důvěru, doporučujeme následující kroky:

  • Ukažte zákazníkům loga poskytovatelů plateb, dodavatelů
  • Využívejte protokol HTTPS, který zajišťuje autentizaci, důvěrnost přenášených dat a jejich integritu
  • Pokud se pyšníte výhrou v některé soutěži či odznakem od Heureky, pochlubte se jimi
  • Viditelně zobrazte reference od zákazníků
animod
animod
 

Nevyhovující možnosti dopravy

V dnešní době je logistických společností celá řada. Doporučujeme využívat některou z přepravních služeb jako DPD, PPL, Geis Parcel, DHL. V České republice je stále populární Česká pošta a čím dál vyšší popularitě se pyšní i Zásilkovna.

Vyobrazení konečné ceny v cizí měně

Tento problém se může vyskytnout u e-shopů, které působí na mezinárodním trhu. Dejte si pozor, aby vaši zákazníci mohli nakoupit v měně dané země. Za nás dokonce doporučujeme mít pro každý zahraniční e-shop vlastní doménu. Vyhnete se problémům s přepočtem na jinou měnu a zároveň si budete budovat silnější pozici v rámci SEO.

Nutnost opakování platby

Může se stát, že zákazníci z jakéhokoliv důvodu platbu nedokončí. Proto platební brány nabízí možnost „opakování platby“ a umožňují zákazníkům, aby se k ní znovu vrátili.

jakub
jakub

Platební brána vybízí uživatele k dalším pokusům o zaplacení. Zákazník si znovu může vybrat platební metodu, kterou chce využít, a také zadat jinou platební kartu,” uvádí Jakub Ouhrabka, ředitel společnosti ComGate Payments.

Při zahájení platební transakce také přijde zákazníkovi e-mail s odkazem “Zjistit stav platby”. Po kliknutí se dozví, jestli byla platba dokončena a může rovnou i svou platbu zopakovat. Pokud ještě neopustil platební bránu, může pokus o zaplacení zopakovat rovnou.

Možnost opakování platby na platební bráně Comgate se využívá v průměru u 5 % transakcí. „Podle našich dat se ukazuje, že větší část zákazníků se vrátí k nezaplacené platbě během pár minut. Nejspíše se tedy jedná o překročení denního limitu pro placení na internetu, placení kartou se zablokovanými online transakcemi, kupující nemá po ruce mobil nebo podobné zádrhele, které může zákazník opravit během chvilky,“ popisuje zkušenosti z praxe Jakub Ouhrabka.

Ne vždy se povede dokončit platbu napoprvé, dopřejte zákazníkům vašeho e-shopu další pokus.

Dejte svým zákazníkům možnost zopakovat platbu

Umožněte svým zákazníkům znovu se vrátit ke své platbě.

Chci možnost "opakování platby"
arrow icon