Otevřít

Jsou vaše očekávání od e-shopu správná?

Co od e-shopu skutečně chtít?

14. květen 2021

Na online eventu APEK Partners: E-commerce a e-shopová řešení v roce 2021 zazněla přednáška našich specialistů Ondry Pešáka, Head of Digital Marketing a Radima Kříbka, Sales Representative, kteří účastníky seznámili s problematikou očekávání od e-shopu. Co většina klientů požaduje? Co skutečně chce? A jak tohoto cíle dosáhnout? To nejdůležitější vám předáme v článku.

Co e-shopeři požadují vs. co skutečně chtějí

Při vytváření zadání pro klienty se často setkáváme s takovým nešvarem, a to, že všichni e-shopeři požadují jedno a to samé:

  • technologickou vyspělost řešení
  • vysokou rychlost e-shopu
  • napojení na Google Analytics Enhanced Ecommerce
  • moderní design
  • napojení na systémy třetích stran
  • personalizovaný front-end
  • škálovatelnost
  • integraci ERP, dopravců, platebních bran
  • zákaznickou a B2B zónu

V čem je problém? První je v tom, že tyto požadavky mají úplně všichni. Druhým, zásadnějším problémem, je to, že tyto požadavky neodpovídají tomu, co klient skutečně chce, a to e-shop, který vydělává peníze.

Aby e-shop ale skutečně mohl vydělávat peníze, je potřeba stanovit si cíle a již zpočátku navrhnout e-commerce řešení tak, aby bylo v souladu s nastavenými cíli. Například správně rozvrhnout strukturu produktů, připravit e-shop na to, že budete prezentovat sortiment na zvolených prodejních kanálech a další.

"Úspěch klienta je pro nás hlavní a nejdůležitější cíl. Proto do projektů vkládáme veškeré své strategické, marketingové a technologické know-how," Ondřej Pešák.

Jak dosáhnout úspěchu v e-commerce?

Bohužel na tuto otázku neexistuje jednotná odpověď. Například u nás v oXyShopu předchází postavení e-shopu celý proces. S klienty si ujasníme otázky:

  • Jaké jsou byznysové cíle
  • Proč současné řešení (ne)funguje
  • Co zákazníci očekávají
  • Jaká je strategie pro e-commerce
  • Jak probíhá zpracování objednávky
  • Co a jak dělá konkurence
  • Jak klient pečuje o svůj brand a další

Výstupem je poté kompletní e-commerce strategie, marketingová strategie, nastavení rozpočtů navázaných na cíle a marže, odpovídající produktová struktura a prezentace, design v souladu se zákaznickým očekáváním, vychytaný nákupní a objednávkový proces, a to vše implementováno do e-commerce řešení, které je připraveno vydělávat.

Další přednášky, které na akci zazněly

  • E-commerce a e-shopová řešení z pohledu SEO v roce 2021 - Pavel Ungr
  • Pečujeme o váš úspěch v e-commerce - Matěj Kapošváry, Vašek Macíček
  • Jak e-shopy Webareal pomáhají s expanzí do zahraničí - Ladislav Kalina
  • Představení klíčových funkcí e-shopového řešení JZshop - Jakub Jirsa
  • Chytrý produktový katalog WisePorter - Dan Šťourač
  • Jak za 3 měsíce podle jasného plánu z 0 na 1 mil. Kč tržeb měsíčně - Petr Buroň
  • Jak tvoříme více domén v rámci jednoho e-shopu? - Jan Linhart, Josef Novák, Gary Fibiger
  • Můžete být spokojeni s výkonem vašeho online marketingu? - Michaela Náplavová
  • Co neopomenout při zadání výběrového řízení pro e-shop? - Marek Lušovský

Záznam z akce i všechny přednášky jsou dostupné pouze členům APEK.

Rádi s vámi probereme váš byznys. Nezávazně

Zanechte nám váš kontakt a společně vymyslíme to nejlepší řešení vhodné pro vás.

Chci nezávaznou konzultaci