5. krok – Pro fázi SEE tvořte kreativu, která zaujme
Tady se už dostáváme k samotné kreativě – tedy k tomu, jakou přesně by měla mít vaše sdělení formu. Účinná kreativa se přímo odvíjí od všeho, co jste dosud zjistili, ale především od kanálu, kterým své sdělení chcete zákazníkům poslat. Každý komunikační kanál totiž slouží k odlišnému cíli, lidé ho využívají různě a mají od něj různá očekávání.
Pátý díl série se věnuje tomu, co to vlastně je kreativa a jak k ní přistupovat. Zabývá se také podrobně tím, jak by měla vypadat dobrá kreativa pro fázi SEE a jaké jsou ideální kanály, které právě v této fázi využít.
6. krok – Nepodceňte landing page
Na pomezí fází SEE a THINK je situace, kdy zákazníka pomocí úspěšného sdělení z fáze SEE dostanete na své území. Landing page neboli vstupní stránka je místo, na které se oslovení potenciální zákazníci prokliknou třeba z Facebooku, z e-mailu nebo z PPC reklamy. Kreativu landing page rozhodně nepodceňujte!
Na landing page máte prostor „doříct“ dané sdělení a hlavně nasměrovat zákazníky k další akci. To vše by dobrá vstupní stránka měla zvládnout nejlépe do 5 vteřin. Když do 5 vteřin zákazník nepochopí, co mu chcete říct a co by měl dál udělat, odchází a bývá (spolu s vašimi doteď vynaloženými prostředky) často nenávratně ztracen.
Jak by měla landing page vypadat a všechny další podrobnosti o její kreativě najdete v šestém článku této série.
7. krok – Přesvědčte zákazníky k nákupu ve fázi THINK
Sedmý článek série představuje, jak by měla vypadat dobrá kreativa pro fázi THINK. Tady už totiž není cílem za každou cenu zaujmout nebo vyniknout, ale poptávku upevnit a zákazníka k nákupu přesvědčit. Proto by kreativa pro tuto fázi měla stát především na podrobných a pro zákazníka přínosných informacích, které mu předáváte co nejvíce srozumitelně a přehledně.
Právě v této fázi využijete všechny nashromážděné informace o produktech a hlavní prodejní argumenty. Jak a jakými kanály sdělení distribuovat? I to se v článku dozvíte.
8. krok – Oslňte své zákazníky ve fázi DO a CARE
Fáze DO se týká zákazníků, kteří jsou připraveni nakupovat, už přesně vědí co, ale ještě nejsou rozhodnutí přímo pro váš e-shop. Proto by kreativa v této fázi měla komunikovat hlavně vaše konkurenční výhody – cenu, akci, záruku nebo třeba rychlé doručení.
Ve fázi CARE je vaším cílem vytvořit si se zákazníkem dlouhodobý vztah. Chcete, aby u vás nakoupil znovu a aby vás doporučil svým známým. K tomu nejlépe slouží kreativa, kterou personalizujete na základě vašich dat.
Jak by měla vypadat dobrá kreativa pro fáze DO a CARE, a jaké jsou v těchto fázích nejlepší komunikační kanály? To vše najdete podrobně vysvětleno v posledním díle série o reklamní strategii.