Otevřít

Jak začít s reklamní strategií v online prostředí? - Přesvědčte zákazníky ve fázi THINK

V několika krocích vás provedeme procesem tvorby reklamní strategie

15. prosinec 2020

V předchozích dílech seriálu jsme se po sortimentu, zákaznících a komunikačním mixu věnovali hlavně kreativě v různých fázích nákupního procesu. Dozvěděli jste se, jak být vidět a zaujmout vaši cílovou skupinu. Teď je třeba ji ve fázi THINK přesvědčit, že vaše produkty nebo služby jsou ty nejlepší. Prozradíme vám, jak toho dosáhnout.

Ve fázi THINK dejte zákazníkovi důvod, proč má nakoupit zrovna u vás

Ve fázi THINK je vaším cílem upevnit poptávku. V této fázi mluvíte k zákazníkům, kteří váš produkt nebo značku znají a už zvažují nákup, nejsou ale ještě definitivně rozhodnutí. Je to tedy ideální fáze pro budování důvěry, přesvědčování a vzdělávání zákazníků.

Co vám pomůže zákazníka posunout k fázi DO a k nákupu? Je to obsah, který je:

  • podrobný,
  • pro zákazníka přínosný
  • a hlavně srozumitelný a přehledný.

Tvořte obsah s jasným prodejním argumentem

Články, videa, recenze produktů, jejich srovnání, podrobné parametry, FAQ, nákupní rádce – to vše je obsah, který zákazníci ve fázi THINK chtějí a vyloženě ho vyhledávají. Nebylo by skvělé, kdyby tento obsah našli právě u vás?

Než se ale pustíte do psaní, nejprve si odpovězte, jaký má daný článek ÚČEL. Proč ho tvoříte a jak vám pomůže prodat? Nepište ho jen tak, pokud pro vaše podnikání nedává smysl. Stanovte si vždy konkrétní prodejní argument.

pells (3)
pells (3)

Příklad: Pells je česká firma zabývající se prodejem cyklistického vybavení. Prodejním argumentem pak v článku o typu kola "Gravel bike Raw" je představení faktů o kole a jeho přiblížení cílové skupině.

Pište o tom, co zákazníky zajímá

Nebojte se investovat do kvalitní analýzy trhu a klíčových slov, zamyslete se, co lidé hledají a co chtějí vědět. A pak o tom tvořte vzájemně provázaný obsah.

Pozor ale na to, abyste ve fázi THINK nebyli příliš „kreativní“ a neodradili jste zákazníky. Držte se při zemi, buďte srozumitelní, strukturujte a tvořte chytlavé titulky. „5 tipů nebo 10 rad, jak ...“ jsou sázkou na jistotu.

contnent
contnent

Tip: Pár jednoduchých rad k tvorbě obsahového marketingu pro různé kanály najdete tady.

Připomeňte se zákazníkům dobře cíleným PPC remarketingem

Cílit na zákazníka ve fázi THINK PPC remarketingem je skvělá cesta k tomu, jak ho pobídnout k nákupu. I tady má ale kreativa svá pravidla.

Hlavním cílem takového remarketingu je zákazníkovi připomenout to, co už viděl a o co projevil zájem. Proto si dejte dobrý pozor, abyste mu ukázali právě to – žádné jiné produkty, žádná nová sdělení.

Příklad: Pokud si u vás zákazník prohlížel telefony, nenabízejte mu v PPC remarketingu pračky, bude to zbytečně vynaložené úsilí.

I u sdělení platí jednoduché: méně je více. Je lepší intenzivně opakovat stále to stejné sdělení než ho střídat s jinými, na které zákazník předtím ještě nenarazil. Držte linii, zopakujte stejné sdělení, ukažte stejný produkt, přidejte logo, dodržte grafickou jednotnost. A bude to fungovat.

Vsaďte na sílu e-mail marketingu

Pokud se vám podařilo na zákazníka získat kontakt ještě před samotným nákupem (třeba ve formuláři, jeho přihlášením k odběru newsletteru nebo výměnou za slevu na první nákup), jste ve skvělé pozici, jak ho posunout fází THINK dále.

Buďte pragmatičtí, průměrná čtenost e-mailů pobízejících zákazníky vrátit se zpět na landing page nepřesahuje 10 vteřin. Musíte tedy zaujmout tak, aby e-mail neskončil v koši.

Jak toho dosáhnout? Soustřeďte se hlavně na předmět e-mailu, který musí být krátký a lákavý. Samotný text by pak měl být personalizovaný, zaměřený na konkrétního zákazníka. A to nejdůležitější – e-mail musí být pro čtenáře přínosný – kromě kreativy je tady hodně důležitá taky pečlivá segmentace.

escalate (4)
escalate (4)

Tip: Jak dělat kvalitní a účinný e-mail marketing se dozvíte tady.


Jak pracovat se zákazníky v posledních dvou fázích?

Teď už víte, jak zaujmout ve fázi THINK. V příštím díle se můžete těšit na rady a tipy zaměřené na práci se zákazníky v posledních dvou fázích nákupního procesu. Nezapomeňte sledovat náš blog, ať vám nic neunikne.

Odebírat newsletter