Otevřít

Infografika: Jak si vedou e-shopy v době koronavirové - Říjen 2020

Meziroční srovnání obratů našich e-shopů

20. listopad 2020

Na podzim přišla druhá vlna pandemie koronaviru, před kterou odborníci dlouho varovali. S ní se vrátily i vládní opatření, které se promítly také do e-commerce trhu. Zajímá vás, jak se změnily obraty e-shopů, které běží na platformě oXyShopu za říjen 2020 vs. 2019? Připravili jsme infografiku, která změny podrobně ilustruje.

Meziroční srovnání tržeb v e-commerce

Meziroční srovnání tržeb v e-commerce

obrpng

Říjen byl měsícem, kdy se ve velkém začaly vracet vládní opatření. Na začátku měsíce vláda vyhlásila nouzový stav a v půlce října se začaly zavírat provozovny a hromadně se rušily kulturní akce. Stejně jako na jaře, i tentokrát platí, že e-commerce během krize výrazně roste a pandemie digitalizaci dokonce urychlila. Oproti jarním měsícům jsou ale nákupy online o něco nižší.

Celkově navýšily e-shopy běžící na naší platformě meziročně obrat o 21 %, což je o 8 % méně než v květnu a o 16 % méně než v březnu. Vzhledem k tomu, že většina provozoven se uzavřela až v druhé polovině měsíce, se ale velké změny můžou teprve projevit.

Nejvíce se v říjnu nakupovalo oblečení a doplňky, naopak drogerie a léčiva se stále propadají.

Oblečení a doplňky poprvé na špici

oblpng
oblpng

I na podzim se daří textilnímu průmyslu, který patřil na jaře mezi jeden z nejúspěšnějších sektorů, hlavně díky prodeji roušek. V říjnu byl sice oproti březnu růst o 20 % nižší, oproti květnu ale prodej oblečení opět vzrostl o 16 %, a dostal se tak poprvé na špičku mezi e-shopy na oXyShopu. Nákupy se zvyšovaly hlavně na konci měsíce a s uzavřením nákupních center se dá počítat, že prodej oblečení přes e-shopy vzroste.

Stavebnictví stále boduje

stavpng
stavpng

Staví se i v krizi a musí se to stihnout, dokud je relativně dobré počasí. Stavebnictví se tak nadále daří a zůstává mezi nejúspěšnějšími kategoriemi. Oproti květnu, kdy byl meziroční růst 61 %, ale i tento sektor zaznamenal propad.

Koníčky lákají méně než na jaře

gobbypng
gobbypng

Zatímco na jaře zůstávalo mnohem více lidí doma, během druhé vlny ve větším vyráží do přírody a na výlety, dokud to počasí dovolí. Tím pádem není takový zájem o sektor hobby. Ten má stále meziroční růst 10 %, ještě v květnu to ale bylo 47 %.

Drogerie a léčiva se opět propadají

drogeriepng
drogeriepng

Strmý růst, který drogerie a léčiva zaznamenaly na začátku krize, už tato kategorie nezopakovala. V říjnu se opět propadla a meziroční pokles je 7 %. Zároveň se ale sektor nepropadá tak výrazně, jako v měsících dubnu a květnu. S přicházející zimou možná prodej léčiv online opět poroste z důvodu chřipek a nachlazení.

Jak už jsme zmiňovali, velká opatření zaváděla vláda až v polovině měsíce. Dá se proto čekat, že změny v e-commerce se teprve projeví. Do prodejů se navíc promítnou i nákupy vánočních dárků. Obzvlášť v případě, kdy se obchodní centra jen tak neotevřou. Jak si e-shopy v listopadu povedou pro vás opět shrneme v přehledné infografice.

Infografika ke stáhnutí

Ještě váháte, jestli je správná doba pro vstup do e-commerce?

Pomůžeme vám vybrat správnou cestu do online světa a být v něm dlouhodobě úspěšní.

Chci úspěšný e-shop