Otevřít

Infografika: Jak si vedou e-shopy v době koronavirové - květen 2020

Meziroční srovnání obratů našich e-shopů

15. červen 2020

Květen je za námi a s ním i postupné rozvolňování vládních opatření spojených s pandemií COVID-19. Jak se tyto změny projevily v e-commerce? A jak se změnily obraty e-shopů, které běží na platformě oXyShopu za květen 2020 vs. 2019 v jednotlivých kategoriích? Podívejte se na naši květnovou infografiku.

Meziroční srovnání tržeb v e-commerce

srovnani-obratu-kveten-infografika
srovnani-obratu-kveten-infografika

Minulým měsícům vládla kategorie potravin. To se s vlnou rozvolňování změnilo a potraviny se nám propadly z pomyslného prvního místa těsně na hranici meziročního růstu. Tuto kategorii nahradily volnočasové aktivity spojené se sportem, dětmi a koníčky. Stálicemi mezi kategoriemi s největším meziročním obratem jsou i v květnu stavebniny. Klesající trend a meziroční propad evidujeme u kategorií drogerie a léčiva i u potřeb pro mazlíčky.

Stavebniny stále na vrcholu

srovnani-obratu-kveten-stavebniny
srovnani-obratu-kveten-stavebniny

Druhý měsíc po sobě evidujeme u kategorie stavebniny meziroční růst vyšší než 60 %. Dle průběhu grafu je patrné, že trend je stabilizovaný a segmentu se daří. Jsme jednoduše národ kutilů a prodejci stavebních materiálů se mohou radovat.

Postupný návrat do školních lavic ovlivnil kategorii pro děti

srovnani-obratu-kveten-deti
srovnani-obratu-kveten-deti

55% meziroční růst zaznamenala kategorie pro děti. Především v prvních dvou květnových týdnech rostla tato kategorie více než dvojnásobně oproti minulému roku. Tento růst mohl být způsobem uvolňováním nařízení ve školství, která byla v květnu v plném proudu. Od 11. května se vrátili do škol studenti závěrečných ročníků a od 25. května se vrátili do školních lavic žáci prvních stupňů základních škol.

Drogerie a léčiva zaznamenávají další propad

srovnani-obratu-kveten-drogerie
srovnani-obratu-kveten-drogerie

Období žně pro kategorii drogerie a léčiva je již nenávratně pryč. I v květnu obrat tohoto segmentu meziročně poklesl, tentokrát o 26 %. Dobrou zprávou je však rostoucí trend, který vidíme v grafu. Oproti dubnu 2020 se obrat zvýšil o 30 %.

Propad měsíce - potřeby pro domácí mazlíčky

srovnani-obratu-kveten-zvirata
srovnani-obratu-kveten-zvirata

Za poslední 2 měsíce zaznamenává kategorie potřeb pro domácí mazlíčky propad. Na začátku krize rostla o rekordních 61 %, ale v dubnu i v květnu se této kategorii příliš nedařilo. Ani průběh grafu nenasvědčuje v brzké době zlepšení. Stejně jako se lidé přizpůsobovali karanténě a zásobili se potravinami, tak pravděpodobně postupovali i u zásob pro domácí mazlíčky.

Infografika ke stáhnutí

Ještě váháte, jestli je správná doba pro vstup do e-commerce?

Pomůžeme vám vybrat správnou cestu do online světa a být v něm dlouhodobě úspěšní

Chci úspěšný e-shop