Otevřít

E-commerce strategie offline i online. Aneb první oXy Meetup je za námi

oXy Meetup I: Začněte s e-commerce strategií

16. červen 2020

9. června 2020 jsme v brněnském co-workingovém centru mo-cha pořádali historicky první oXy Meetup. Jako témata jsme si připravili „Začněte s e-commerce strategií“, ve kterém jsme e-shoperů přiblížili co dělat a čemu se naopak vyhnout v e-commerce podnikání. Mezi speakry jsme přivítali Jendu Perlu z Dataweps, Jirku Chomáta a Ondru Pešáka za oXyShopu. Celou akci jsme pro vás streamovali online a záznam vám nyní poskytneme v článku.

Konec e-shopů v Čechách (a na Moravě i Slovensku) – Jenda Perla, Dataweps

První speech měl pod taktovkou Jenda Perla z Dataweps, který začal s optimistickou přednáškou "Konec e-shopů v Čechách (a na Moravě i Slovensku)". Jenda se ve své přednášce věnoval především makro pohledu na e-commerce trh a trendům, které formují jeho vývoj.

Jenda ve své přednášce zmínil, že v Dataweps pozorují 4 významné trendy v e-commerce. Jako dva nejzásadnější vidí konsolidaci trhu a vznik marketplaces. Podle studie APEK má dnes více než 50 % obratu v e-commerce na svědomí TOP10 českých hráčů. Jenda zároveň vysvětlil životní cyklus kategorií v e-commerce a doporučil dívat se, do jaké kategorie chcete se svým e-shopem vstoupit. Pokud je kategorie atraktivní pro jednoho z gigantů v TOP10, můžete mít problém.

Zakládat si dnes e-shop s generickým produktovým portfoliem rozhodně není dobrý business plán, a to ať už je doba COVID nebo ne. E-shop s krátkodobě prospěšným zbožím možná má šanci na chvíli uspět, ale nevydrží fungovat dlouhodobě,“ říká Jenda Perla, CGO Dataweps.

Strategií to nekončí – začíná totiž její realizace – Jirka Chomát

Následovala přednáška Jirky Chomáta, který se chopil tématu strategie e-shopů. Jirka postupně probral fáze životního cyklu firem, tvorbu strategie marketingové komunikace, pozici značky na trhu a také fázi "po strategii" - strategické cíle či řízení projektu a leadership. Zaměřil se také na framework stanovování a dosahování cílů OKR (Objective Key Result).

5 chyb, které vás můžou stát úspěch v e-commerce – Ondřej Pešák, oXyShop

Přednáškové trio zakončil náš Head of Digital Marketing Ondřej Pešák, který nám společně s hlavními aktéry britského seriálu Black Books představil nejčastější chyby, kterých se e-shopeři dopouštějí.

Ondra u každé chyby zmínil nejčastější scénáře, proč k nim dochází a jaké jsou výsledné problémy, které z nich vyplývají. Předal účastníkům ke každé chybě konkrétní řešení, co dělat pro to, aby e-shop úspěšně fungoval. Jaké? Zjistíte v jeho přednášce.

Rezervujte si místo na dalším oXy Meetupu

oXy Meetupu II: Jak nezapadnout v e-commerce