Objevte kouzlo e-mail marketingu

Díky e-mail marketingu oslovíte relevantní zákazníky, vybudujete si s nimi vztah, a navíc podpoříte prodej. O tipy, jak na fungující e-mail marketing, se na oXy Day podělila Veronika Dostálová z Ecomailu. My vám je přinášíme v článku.

Co je e-mail marketing a proč se vyplatí?

E-mail marketing není hromadné rozesílání e-mailů a doufání, že je otevře co nejvíce lidí. Je to způsob, jak si vybudujete vztah se zákazníky, kteří navíc o kontakt nebo nákup u vás stojí. Už vám přece dali svoje e-mailové adresy. Čeho všeho díky e-mail marketingu můžete dosáhnout?

  • Rychle oslovíte velkou skupinu lidí.
  • Zacílíte na specifické okruhy zákazníků.
  • Vybudujete si se zákazníky vztah a posílíte značku.
  • Podpoříte prodej na vašem e-shopu.

Součástí e-mail marketingu je nastavení cílů, získávání kontaktů, údržba databáze, tvorba a automatizace kampaní, propojení s dalšími kanály a samozřejmě vyhodnocování. To všechno zvládnete s pomocí jakéhokoliv kvalitního e-mailového nástroje. Za nás doporučujeme například Ecomail.

Jak na efektivní e-mail marketing?

Nejdříve musíte vědět, pro koho e-maily tvoříte. Základem jsou data, díky kterým zákazníky poznáte a vytvoříte pro ně personalizované e-maily. Ty dodají pocit osobní komunikace a pomohou při budování důvěry nebo přizpůsobení nabídky.

Na informace se můžete zeptat svých zákazníků ve formuláři na webu, na prodejně nebo na Facebooku. Získáte je ale i pomocí trackovacího kódu na webu.

Způsoby, jakými lze získat cenné informace o zákaznících online a kanály, kterými k nim poté můžete komunikovat, zobrazuje obrázek níže.

Databáze kontaktů
Databáze kontaktů
 

Díky segmentaci oslovíte konkrétní skupiny

Na základě dat můžete rozdělit kontakty do skupin podle společných znaků – segmentovat – a přizpůsobit obsah jejich zájmům a vlastnostem. Díky segmentaci každý dostane informace, které jsou pro něj užitečné.

Segmentovat můžete podle:

  • vlastností (pohlaví, PSČ, preference, …)
  • aktivity v kampaních (míra otevření, prokliky)
  • pohybu na webu (návštěva konkrétních kategorií, produktů)
  • nákupního chování (nákup za posledních x dní, nákupy v určité kategorii)
osel3
osel3
 




Jednou z možností je segmentace podle vlastností, v tomto případě podle preferencí zákazníka.

Podle nich poté přizpůsobte obsah vašeho e-mailu danému zákazníkovi.

Náš tip: Pokud prodáváte krmivo pro domácí mazlíčky, zeptejte se na zvířata v domácnosti a podle toho přizpůsobte obsah newsletterů.

K čemu informace o zákaznících využijete?

  • Jméno a příjmení pomůže s oslovením.
  • Adresa dovolí cílit na zákazníky z určité oblasti.
  • Datum narození pro přání k narozeninám.
  • Abyste věděli, jak dlouho můžete informace spravovat, potřebujete znát datum registrace k odběru.
  • Navštěvované kategorie napoví, co zákazník na webu hledá.

Náš tip: Prodáváte drogerii? Odhadněte, kdy budou zákazníci potřebovat nové balení a zašlete jim nabídku.

Automatizované e-maily stačí jednou nastavit

Díky automatizaci ušetříte čas. Automatizované e-maily pracují za vás a mají často lepší výsledky než pravidelné kampaně. Stačí jen správně nastavit, kdy a komu se na základě spouštěčů (triggerů) přednastavená šablona e-mailu odešle. Spouštěčem může být přihlášení k odběru nebo svátek zákazníka.

Vyzkoušejte oblíbené automatické e-maily:

  • Uvítací e-maily poděkují za přihlášení k odběru.
  • E-mailem můžete zákazníkovi připomenout zboží, které si na vašem e-shopu vložil do košíku, ale váš web již opustil.
  • Reaktivační kampaně pomůžou zalarmovat ty kontakty, které již déle žádný váš e-mail neotevřely.
  • Přání k narozeninám a svátku potěší každého oslavence. Díky segmentaci podle pohlaví navíc snadno přizpůsobíte design přání. Nebojte se záludností českého jazyka, pro e-mailový nástroj Ecomail je skloňování jmen hračka.
engee
engee
 
Animod1-vert
Animod1-vert
 

Díky obsahu vás budou číst

Tvořte osobitý obsah s přidanou hodnotou. Své zákazníky informujte nejen o produktech a slevových akcích, ale nabídněte jim novinky ze své firmy, z oboru a další užitečné tipy. Z obyčejných kontaktů vytvoříte hladovce po každém dalším e-mailu od vás.

Náš tip: Máte na webu blog s recepty? Vytvořte e-mail, ve kterém doporučíte nejlepší recepty s využitím vašich produktů.

Vyzkoušejte e-mail marketing i vy

Zákazníci, kteří budou spokojení s obsahem e-mailů přesně pro ně, se k vám budou opakovaně vracet a jen tak se z databáze neodhlásí. Segmentaci nebo automatizaci a další funkce nabízí český nástroj Ecomail. Rádi vám pomůžeme s jeho napojením na e-shop, prvními krůčky i další správou e-mailových kampaní.

Chci se dozvědět více o e-mail marketingu

Máte otázky přímo na Veroniku Dostálovou? Neváhejte se na ně zeptat na e-mailu marketing@oxyshop.cz.

Veronika Dostálová
Veronika Dostálová
 

Veronika Dostálová

E-mail marketing specialist, Marketing Manager


Veronika stála u zrodu Ecomailu – jednoho z předních českých řešení pro e-mail marketing a multikanálovou komunikaci. Během svého působení v Ecomailu si prošla podporou a školením zákazníků i péčí o zajímavé klienty z nejrůznějších segmentů, kde získala nespočet cenných zkušeností. V současné době má na starosti marketingovou komunikaci a business development společnosti Ecomail.