Otevřít

3 tipy, které ocení zákazníci velkoobchodů

Jaké to jsou a jak je zavést do praxe?

29. září 2021

Čtete pravidelně náš blog? Díky poslednímu příspěvku víte, že 92 % nákupů velkoobchodních zákazníků začíná internetovým vyhledáváním. Co to znamená pro vás jako pro prodejce? Musíte vaše podnikání a e-shop co nejvíce přizpůsobit potřebám vašich cílových skupin. Chování velkoobchodních odběratelů se mění. Zákazníci čím dál více přenáší spotřebitelské nákupní chování ze soukromého života do nákupního chování v profesním životě. Očekávají pružné nákupní možnosti bez překážek a s maximálním uživatelským komfortem. Zprostředkovat jim tento nákupní zážitek je výzvou pro každou velkoobchodní firmu.

Prodej na míru potřebám odběratelů ve velkoobchodu

E-shopy cílící na velkoobchody mají svá specifika. Jaká? A jak nakupování přizpůsobit konkrétním potřebám velkoobchodů? Čtěte pár rychlých tipů na úvod: Kromě nezbytných detailních technických informací k produktům nabízejte například přehledné srovnání vícero produktů. V sekci výběru dopravy umožněte nákupčím výběr více adres pro doručení. Pokud jste pravidelným dodavatelem a očekáváte stejnou nebo podobnou objednávku, dejte vašim zákazníkům možnost uložit si objednávku a příště ji jednoduše zeditovat a zopakovat. Jakákoliv pozitivní drobnost v nákupním procesu zvyšuje vaši šanci, že zákazník objednávku dokončí a v budoucnu zopakuje.

Inspirujte se jedinečnými funkcionalitami u velkoobchodu Alimpex

stažený_soubor-removebg-preview
stažený_soubor-removebg-preview

Stávající e-shopové řešení jsme společně s Alimpex začali budovat v roce 2018. Celé řešení jsme již od počátku vytvářeli na "zelené louce", což nám umožnilo, a do budoucna umožňuje, implementovat do něj funkcionality na míru, které jsou klíčové pro další rozvoj klientova podnikání.

Výsledkem je, že žádný jiný B2B e-shop s potravinami v současnosti nemá takové funkcionality jako Alimpex.
Implementovali jsme například customizované dělení objednávek, přizpůsobili jsme uživatelské rozhraní na míru a pohráli jsme si i s nabídkou individuálních produktových katalogů. Jaké další jedinečné funkcionality jsme pro Alimpex vyvinuli na míru?

3 oblasti, které vás udrží ve hře:

1. Account-Based Marketing

Account-based marketing představuje marketingový strategický přístup vhodný převážně pro velkoobchody s menším množstvím významných klientů. Spočívá v pečlivém a podrobném výběru konkrétních klíčových zákazníků, kteří představují pro daný byznys co největší přidanou hodnotu. Na tyto zákazníky pak velkoobchody cílí prostřednictvím personalizovaných kampaní tak, aby pro ně komunikace byla co možná nejpřesnější, příjemnější a pohodlnější. Jak tento přístup zavést do praxe? Můžete své zákazníky oslovit pomocí retargetingu, tedy oslovit takové zákazníky, kteří navštívili konkrétní stránky. Můžete jim poslat personalizovaný katalog či pozvánku, přizpůsobit jim webovou prezentaci. Způsobů je velká spousta a my vám rádi s personalizací kampaní pomůžeme.

Srdcovka z praxe: Společnost GumGum chtěla dodávat pro T-Mobile. Bývalý CEO T-Mobilu, John Legere, je velkým fandou Batmana a netají se tím ani na sociálních sítích. GumGum proto vytvořila komiksovou knížku T-Man and Gums. A zakázku od operátora získala.

2. Kvalitní online obsah

Není to jen prázdná fráze. Podívejte se na prezentaci vašich produktů či projektů očima nákupčího napříč komunikačními kanály a nástroji, ve kterých se s nimi může setkat. Stali byste se vlastním zákazníkem? Nechybí vám na webu nějaká, byť jen doplňující, informace? Nezapomeňte na dokonalý UX a UI design, pracovat můžete i s obsahem na blogu či landing page, v e-mailingu a dalších kanálech. Pokud je ve vašich vodách ostrá konkurence, může vaše odběratele odradit i zastaralý vzhled webu. Je to „jenom“ člověk a jako běžného smrtelníka, i jeho ovlivňují emoce. Myslete na to i při textaci webu.

Náš tip: Pokud je to jen trochu možné, dělejte si pravidelný průzkum u svých zákazníků. Ptejte se jich, jestli mají všechny potřebné informace. Zákaznické oči bývají nejcennějším zdrojem informací.

3. Digitalizace a video

Dominantním médiem pro velkoobchody se sává video. Stručná a výstižná prezentace novinek, video prezentace produktů, vysvětlení projektů, představení vašeho týmu, přiblížení případové studie, technologické možnosti i uživatelské recenze... To všechno jsou oblasti, v kterých video nabírá na důležitosti.

Tip pro vás: video/webináře/dobře cílená reklama zaměřené úzce na oblast vašeho podnikání pomůže vytřídit veřejnost na skutečně potenciální zákazníky. Ušetříte čas. Přitáhnete pozornost lidí, kteří o váš produkt nebo projekt můžou mít opravdový zájem.

Prezentace velkoobchodu online je standard dnešní doby

Trendem dnešní doby je online svět, a to platí pro maloobchody i velkoobchody. A to nejen díky dnešní covidové době, ale může za to i měnící se chování zákazníků, pro které začíná být nakupování online standardem. Pokud tedy chcete uspět mezi konkurencí, je potřeba neusnout na online vavřínech. Někteří technicky zdatní obchodníci jsou totiž úspěšní právě díky tomu, že dokáží klientům všechny potřebné informace dodat rychle, efektivně a hlavně online.

Přemýšlíte o e-shopu pro váš velkoobchod?

Pojďme se o něm nezávazně pobavit.

Chci nezávaznou konzultaci