7 důvodů, proč jít do digitalizace velkoobchodu

Nákupčí je taky „jen“ člověk, který i ve svém soukromém životě nakupuje online. A tu stejnou (kvalitní) službu, kterou dostává jako soukromá osoba, očekává v roli pracovní. Proč digitalizovat velkoobchod shrnul ve své přednášce v rámci dubnového veletrhu Reshoper náš Head Of Sales Martin Sokol. Tady jsou ty nejdůležitější „take-away messages“.

Na co se zaměřit před vstupem do online světa

Ve chvíli, kdy se rozhodnete, že do B2B e-commerce platformy jdete, měli byste mít vyřešené a definované následující oblasti:  
  • vlastní ERP a jeho součinnost s online řešením
  • alokace kapacit lidí a rozpočtu
  • harmonogram a základní cíle
 
Velmi pravděpodobně máte k dispozici vlastní nebo komerční ERP řešení. „Při stavbě B2B portálu se bez něj neobejdete. Je proto dobré si u vašeho dodavatele ověřit, že je připravený vám poskytnout součinnost,“ upozorňuje Martin Sokol. Nové řešení vám (minimálně na začátku) sebere část lidských zdrojů, počítejte tedy s vynaložením sil a prostředků tímto směrem. A do třetice si před startem stanovte reálné cíle. „Je potřeba mít reálná očekávání podle toho, kolik máte lidí a prostředků. Stanovte si, co pro vás znamená úspěch. A co je výsledek, s kterým budete spokojení,“ radí Martin Sokol.
 

Zákazník – nejdůležitější článek při tvorbě strategie

Stokrát omílaná poučka, na kterou nesmíte zapomenout ani tentokrát. Online velkoobchod stavíte především pro vaše stávající (a budoucí) zákazníky. Využijte svých kontaktů a proveďte mezi zákazníky průzkum. Získáte to nejcennější pro tvorbu strategie – informace, co vaši zákazníci od online platformy opravdu očekávají. Čas a ochotu jim zaplaťte třeba slevou na nejbližší nákup.


Cenné vychytávky pro online velkoobchod

  1. Snadné a rychlé objednávky pomocí importu nebo opakované objednávky. V B2C mívá nákupní košík tři až čtyři kroky, které zákazníky motivují k navýšení objednávky. „Většinou jim tak neumožňují objednávky importovat nebo opakovat, a tohle by měl B2B košík určitě mít, aby se na vašem e-shopu zákazník neuklikal,“ upozorňuje Martin Sokol. Řešení v praxi? Nákup pomocí CSV. „Není nic jednoduššího, než nahrát datový soubor do e-shopu a celý nákup realizovat na jedno kliknutí,“ vysvětluje Martin.
 
V případě, že je seznam kratší, umožněte zákazníkům kvalitní vyhledávání – například pomocí kódů EAN nebo SKU. Významně jim tím zjednodušíte práci. „Nákupčí zboží zná a ví, co chce koupit. Nepotřebuje proto vyhledávat pomocí obrázku nebo popisu,“ pokračuje Martin. Další možností je vyhledávání přímo v košíku.
 
  1. Nabídněte zákazníkům funkci rozsáhlejší evidence objednávek. Může se to zdát jako banalita, opět jim tím ale ušetříte spoustu starostí s věčně ztracenými doklady jako jsou faktury, dodací listy či dobropisy.
  2. Co pak pomůže zákazníkům i vám (především v nastavení personalizované ceny), je personalizovaná nabídka. „Je to jeden z důvodů, proč B2B online platformu stavíte. Pro každého zákazníka nemůžete tisknout individuální katalog, kde uvidí své ceny. B2B řešení vám to umožní – a v tom je jeho krása,“ vysvětluje Martin.  
 
Kromě jiného by mělo řešení nabízet kontrolní funkcipersonalizované přístupy pro jednotlivé pobočky či zaměstnance tak, aby neměli přístup všichni ke všemu. A přemýšlet můžete i o sofistikovanějších řešeních pro vaše konkrétní účely – například v případě prodeje jídla. „Custom dodavatelský košík umožňuje filtrovat informace, kdy k zákazníkovi chlazené zboží doručí nebo do kdy ho musí objednat. Protože chladící dodávka nejezdí každý den, hlídá také rozvozové dny,“ uzavírá Martin Sokol.
 

Podívejte se na celou přednášku: B2B E‑commerce: Jak na digitalizaci velkoobchodu


 

 

Sháníte kvalitní řešení pro online velkoobchod?
Jste na té nejlepší adrese. Napište nám na marketing@oxyshop.cz.